Asertivita jako prevence konfliktů a stresu

Název kurzu:

Asertivita jako prevence konfliktů a stresu

Cíle kurzu:

  • Účastníci kurzu si osvojí nástroje nutné pro prevenci nedorozumění.
  • Zorientují se v interních komunikačních tocích a pochopí svoji odpovědnost v nich.
  • Vyzkouší si efektivní a otevřenou komunikaci na praktických příkladech.

Cílová skupina:

Veškerý personál, který komunikuje s klienty.

Obsah kurzu:

  • Asertivita jako životní filozofie
  • Asertivní práva jako základ pro rovnováhu v obtížných situacích
  • Využití asertivních technik v praxi (vůči kolegům, vůči klientům)
  • Jemné nuance v chování lidí
  • Argumentace a argumentační techniky
  • Žádost, odmítnutí, pochvala, zpětná vazba
  • Reakce na pochvalu a kritiku
  • Asertivní techniky pro podporu svobodného vyjádření potřeb a pocitů
  • Manipulace obecně a manipulace v zařízeních sociální péče
  • Asertivita jako obrana proti manipulaci
  • Empatická asertivita a vstřícnost


Doporučený rozsah:

6 hodin

Didaktické metody:

  • Diskuze
  • Skupinová práce
  • Interaktivní výklad
  • Učení akcí
  • Rolové hry a jejich (video)analýza

Dolní navigace